Batchelor en Litchfield NP 2e dag

28 augustus 2012 - Batchelor, Australië

Ger was bijtijds op en genoot van de ochtendmist en de zon die doorbrak. Na het ontbijt gingen we op stap. Eerste stop was bij Magnetic Termite Mounds. We hadden al eerder de termiet heuvels gezien, maar hier was een veld vol. Het leek wel een kerkhof. Terwijl Ger aan het filmen was kwam er weer een Wallaby langs gehuppeld. Wilde denk ik auditie doen bij Ger.

Hier naar gingen we via een 4 wheel drive route naar de Lost City. We hadden nu een auto die het aan kon, dus ook gebruik van maken. Het was een leuke rit en de weg was nu ook droog. Af en toe leek het of je op een wasbord reed.  Sonny probeerde nog een stuk te filmen, maar dat ging met hindernissen. De Lost City was een stadje van allemaal grote steenformaties. Erg indrukwekkend en meerdere mensen hadden deze route genomen. Gelukkig had je voldoende uitwijk plaatsen onderweg, want de weg was amper 1 auto breed.

De  volgende stop was Tolmer Falls. Een mooie kloof en waterval. Men kon alleen vanaf een uitzichtpunt hier naar kijken. Tevens uitzicht over het land. Litchfield NP is boven op een bergplateau gelegen en deze waterval was aan de rand van het plateau. De lange wandeling hebben we achterwegen gelaten, het was een erg warme dag.

De laatste stop voor vandaag was Wangi Falls. Eerst geluncht en daarna hebben de heren een frisse duik genomen. Ik heb het bij pootje baden gehouden. In de schaduw was het goed uit te houden en heb ik nog even gezont. De Wangi Falls zijn 2 watervallen die uit komen in een mooi meertje. Vele mensen gingen hier zwemmen. Er zwommen allerlei kleine vissen en in het regenseizoen zijn er ook krokodillen. Volgens wat jongere zat er nu ook 1 bij de kant ik heb hem niet gezien, maar Sonny gevraagd daar maar weg te blijven voor de zekerheid. Rond 16.00 uur gingen we huiswaarts.

In Batchelor de auto getankt en een paar kleine boodschappen gedaan. Met een kop thee/koffie in de middentuin nog een spelletje gedaan. Hierna gingen we uit eten. Eerst in Batchelor gekeken, maar het menu was niet veel bij de plaatslijke kroeg. Onderweg in Litchfield hadden we wel wat leuke terrasjes gezien, dus daar heen gereden. De ene had alleen wat voor de lunch en rade ons af om bij de naburige camping  te gaan eten. Hij adviseerde de Butterfly Farm, en vertelde dat we er hartelijk ontvangen zouden worden met zoenen. Butterfly Farm zat naast het huisjespark, maar dat zag er wat hippy-achtig uit, dus vandaar dat we dachten dat is niks. Toch nu maar naar toe gegaan en we werden hartelijk door Chris ontvangen met zoenen. Hij had heerlijke Australische gerechten en terwijl we op het eten zaten te wachten keken we het Fotoboek van Chris door over hoe de Farm was ontstaan. Chris had veel humor en kwam geregeld een praatje maken.

Sonny had Kip op 3 verschillende wijze, Ger had een rundvlees met tomaten en ik Kip met kokos. Bij het gerecht zaten wortelen, rijst, sla en vruchten. Het smaakte heerlijk en we zaten aardig vol na de maaltijd. De Heren genoten van een heerlijk Australisch biertje wat op de fles gist en ik kreeg een passievruchten drankje (leek op fernandez). In het huisje koffie genomen en ’s avonds nog spelletjes gedaan.

Morgen gaan we terug naar Darwin voor 1 nachtje en dan naar Alice Springs, weer een andere wereld verkennen.