Terugreis

9 september 2012 - Almere Thuis, Nederland

8/9 Vanochtend nog gezamenlijk ontbeten. Sonny had eitjes gekookt in de waterkoker (Ozzie stijl), en we hadden nog verse aardbeien. Een feestmaal dus. Sonny en Kevin gingen alvast inchecken bij het Hostel en Ger en ik deden de laatste dingen nog.

Na de koffie gingen we met z’n allen naar het station. Sonny en Kevin zwaaide ons uit, een vreemd gevoel om weg te gaan. We hadden de trein van 10.15 en met 10 minuten waren we op het vliegveld. We gingen inchecken en bagage wegbrengen en hierna relaxen bij koffiecorner. We hadden nog 4 uur te gaan.

Om 14.20 gingen we de lucht in. Onderweg filmpjes gekeken en spelletjes gedaan. We hadden geregeld last van turbulentie. Na ongeveer 9 uur landde we 21:15 Hong Kong tijd. De volgende vlucht vertrok om 0:10 uur Hong Kong tijd (2 uur verschil met Sydney en 6 uur later als Nederland). Op het vliegveld even tanden gepoetst en opgefrist.

9/9 Het duurde even voordat we de lucht in mochten en hadden ½ uur vertraging. Tijdens het vliegen deze tijd weer ingelopen. In het vliegtuig veel Nederlanders en Chinezen. Wat kunnen Chinezen meuren zeg. Allerlei kruiden en winden. De Airco stond ook te warm, net echt frisse lucht dus. Zodra we de lucht in waren, hebben Ger en ik poging gedaan om wat te slapen. Maar op een stoel van 60cm breed gaat dat moeizaam. Toch ongeveer 8 uur aan hazenslaapjes gedaan. Vanaf 9.00 uur Hongkong tijd ( 3.00 uur Hollandse tijd) ons vermaakt met puzzeltje doen en filmpje kijken. Na ontbijt nog kort tukkie gedaan.

Om 6.30 Hollandse tijd (14.30 Hongkong tijd)landde we op Nederlandse Bodem. Ron en Woutje kwamen ons oppikken, omdat we wat sneller klaar waren nog een bak koffie bij Starbuck gedaan. Toen we naar buiten liepen zagen we een mooi Hollands plaatje, Zonnebloemen en een grote bak DE Koffie. Dat hadden we wel gemist in Australië. Ze kennen daar alleen oploskoffie, geen filterkoffie. We hebben de kom ook even omarmd.

Woutje was gister druk geweest en had het huis versierd voor ons met welkom thuis en Hollandse vlaggetjes. Ook stond er een mooie bos bloemen klaar en had ze zelf een kangoeroe met jong gehaakt voor ons. Helemaal super. Als klapstuk had ze ook voor Hollandse appeltaart gezorgd. Na op verhaal gekomen te zijn, zijn we eerst nog een paar uurtjes in bed gekropen. Ligt toch lekkerder dan zo’n vliegtuigstoel.

Wat nu nog rest is de was doen en foto’s ordenen. Een hoop hebben jullie al via het weblog gezien. Voor de film moeten jullie nog even geduld hebben. Ger moet 21 uur aan filmmateriaal doorworstelen. Hopelijk gaat dit binnen een jaar lukken.  Wij hopen dat jullie via het web ook wat hebben kunnen genieten van al het moois Australië ons geboden heeft. Het is een mooie reis geweest waar wij nog vaak aan zullen terug denken. Tot gauw vrienden en familie.

Dit was ons avontuur met Sonny en de laatste dagen met Kevin, Ger en Henriëtte.

1. Ank regterink:
    welkom thuis .
  2. Christa en Rien:
    Hoi Henriette en Ger,

Welkom thuis,en neem jullie rust voordat de arbeid weer roept.
    Ger,ik zie je gauw weer op het werk.

Groetjes Christa en Rien
  3. Sonny&lianne:
    9 september 2012
    mooi dat jullie een goede reis gehad hebben en een nog beter warm onthaal in nederland. dat soort dingen kan je altijd wel overlaten aan ron&woutje. jullie zijn wel erg blij thuis te zijn aan die grote glimlachen te zien. was aussie wel leuk? hahaha nee we hebben ons goed vermaakt he! echt top tijd gehad. ik ga nog ff de laatste van de drie maanden vakantie doen. heb bij nog meer banen gesocliciteerd dus kans groot dat ik voorlopig niet thuis kom. succes met alle was doen en weer naar het werk gaan, houd elkaar een beetje heel daar!!!! en als je het even niet ziet zitten gewoon ff denken aan de o zo grappige momenten die we hier in aussie gehad hebben (fiets taxi, achttbaan kar enz.) bedankt voor de vakantie en tot ooit! xox sonny