Sydney 2e dag

5 september 2012 - Sydney, Australië

Sonny stond als eerste op. Zijn wekker stond op 4.30 uur, zodat hij op tijd de trein naar het vliegveld had om Kevin op te halen. Ger en ik stonden om 5.30 op, want we kregen een backstage rondleiding in het opera gebouw met aansluitend ontbijt.

Steve was onze gids tijdens de rondleiding en wist een hoop te vertellen. Verschillende zalen te zien, concerthal, operapodium en 3 kleine podia heeft het gebouw. Verder kwamen we achter en boven de decoren. De mooiste kleedruimte gezien met uitzicht over de haven. Tevens vertelde hij over de bouw hoe lang het geduurd heeft, kosten en hoe het is opgebouwd. Ger zette alles op film vast, helaas hadden ze geen vacature voor hem. Anders hadden we kunnen blijven. In de grote concertzaal was ook een gigantisch orgel. Het podium was echter niet zo groot en de mensen zaten rondom het podium (leek wat op het oude vredenburg).  Na afloop kregen we een uitgebreid ontbijt, wat ons goed smaakte. Terug namen we een Free Bus, deze kost niks (hollanders). We gingen  echter de verkeerde kant op maar zo zagen we meteen wat van de stad. Vlakbij het hotel wat boodschappen gedaan voor lunch en avondeten. Rond 11.00 uur waren we terug. Kevin lag nog even te slapen en Sonny was ook nog gaar. Na de lunch zijn Ger en ik weer op stap gegaan, de jongens hadden weinig puf.

We gingen met de Free Bus naar de veerboten. Vanaf de veerboot hadden we mooi uitzicht over de haven en skyline van Sydney. Aan de overkant van het water stonden duren huizen met veel bootjes ervoor. Na de boottocht zijn we door de botanische tuin naar de bibliotheek gelopen. Bij de ingang was in marmer een kaart gelegd van Australië zoals Abel Tasman het zag. Er stonden oud Hollandse teksten bij wat leuk was om te lezen. Hij noemde het Nieuw Genua i.p.v. Australië. Hierna liepen we door naar het ziekenhuis. Voor het ziekenhuis stond een bronzen everzwijn (replica uit Florence). Wanneer men over zijn snuit wreef en een wens deed kwam hij uit. Een wens voor Inge (van de Sharpei club) gedaan.

Vervolgens richting Chinese tuin gelopen en onderweg nog een bakkie koffie gedaan. Bij de Chinese tuin was een heel park. Kinderen hadden een grote speeltuin en konden met water spelen en rondom een groot grasveld was een kring met verschillende waterornamenten. Het was te laat om de tuin te bekijken, dus via China Town terug gelopen naar het hotel.

Sonny zijn dag met Kevin

‘Snachts/’savonds erg druk bezig geweest met alle foto’s en filmpjes van de afgelopen week dus te laat gaan slapen. ‘Smorgens erg vroeg opgestaan om half 5 om Kev van het vliegveld op te halen. Onderweg naar het station nog even last gehad van een bedelende zwerver maar overleefd. Kev had nog vertraging dus eigenlijk had ik wat langer kunnen slapen. Heb maar gewoon een bakje koffie gekocht en gewacht. Na een vliegtuig vol met homo’s voorbij hebben zien komen, is het tijd voor Kevin om met ze kort geschoren koppie voet aan Australisch land te zetten. Samen terug naar Sydney centrum gegaan met de trein. Eerst nog even langs ons hostel voor volgende week gelopen zodat we weten waar het zit en even gevraagd hoe laat we mogen aankloppen. Het zag er al erg gezellig uit met al die backpackers daar. Terug aangekomen in het hotel zijn Ger en Henriëtte al vertrokken en is het pas half 7. Na een beetje bijkletsen een bakje koffie en wat rust, gaan we de stad in wat rond lopen en zien wat er allemaal is. Om half 11 besluiten we om terug  te gaan om nog even van anderhalf uur slaap te genieten. Kevin heeft een aardige jetlag en ik zelf kan ook wel wat meer uurtjes gebruiken. Aangezien we met Ger en Henriëtte afgesproken hebben om, om 12 uur te gaan lunchen. Om kwart voor 11 kwamen ze al binnen dus van slapen zat er niet veel meer in. Allebei nog wel klein beetje geslapen, maar still moe. Na de lunch besluiten Ger & Henriëtte weer te vertrekken. Kev en ik gaan nog ff de stad in op zoek naar de Sydney Tower en kijken hoe we daar in komen. De ingang ligt tussen allemaal dure merk kleding winkels en het  is maar raar om daar te lopen op je slippers en een korte broek, als iedereen voorbij komt in een 3-delig pak. Na nog een paar folders aan informatie weer terug naar het hotel om te gaan vechten met de kamerdeur. Deze ging niet open dus maar weer naar beneden toe vragen om een nieuw pasje. Deze werkte gelukkig perfect. Daarna tijd voor een relaxte avond en vroeg slapen!

1. Fam. Heersink:
    6 september 2012
    Dus lekker geslapen. kevin al gewend? Veel plezier