Blue Mountains

6 september 2012 - Sydney, Australië

Ger heeft gister een auto geregeld voor vandaag, zodat we naar de Blue Mountains konden. Vroeg opgestaan en in de spits Sydney uitgereden (de stad in was file ±20 km). Wij hadden gelukkig geen file. Toen we de buitenwijken uit reden zaten we al snel in de Blue Mountains.

De bergen heten zo omdat er een blauwe gloed hangt door de eucalyptus bomen. Het was een stralende dag met veel wind. Kevin was vergeten dat het winter in Australië is en liep in zomerse korte broek en T-shirt. Ik (Henriëtte) was blij dat ik wel mijn vest had mee genomen. Temperatuur in de bergen was 18⁰. In Sydney was het wel 26⁰ vandaag.

De 1e stop was Wentworth Falls waar we een mooie wandeling hebben gemaakt. Met paden over stapstenen en onder druipende rotsen door lopen. Ik had mijn hoed op en werd hierdoor niet nat. We hebben een paar leuke foto’s gemaakt. Alle 3 de heren zijn pootje wezen paden voor de foto’s, maar ik hield het bij ondiep water en hield mijn schoenen aan. Nadat we foto’s gemaakt hebben lopen we langs twee japanners die een foto maakten vlak voor de water rand. Ger zegt voor de gein tegen die man die staat te poseren voor de foto loop even naar achteren het water in is leuk voor de foto. (Man staat daar in nette kleding en met schoenen aan) Hij lacht, draait zich om en stapt dood leuk met ze nette schoentjes het water in glijd nog bijna uit ook!

Hierna zijn we bij plaatsje Leura gestopt voor koffie met wat lekkers.  Vervolgens zijn we naar Katoomba gereden. Daar zijn we met een treintje van een 52⁰ helling afgedaald. Het dak van het treintje liep schuin af. Ger wilde meteen als 1e instappen. Vervolgens ik en toen Kevin en Sonny. Kevin en Sonny duwde door om er ook in te passen en Ger zat shocking klem met een kromme nek. Pas toen iedereen zat zei de begeleiding van de trein dat we beter andersom konden gaan zitten. Dus ieder er weer uit kruipen en ik als 1e en Ger als laatste. Het was nog krap maar het paste net. Onder tussen lagen we allemaal krom van het lachen. De tranen rolde over onze wangen. Voor de grap zei de begeleider dat iedereen zijn gordel om moest doen. We zaten zo klem dat we geen gordel konden vinden. Deze was er dus ook niet. We zijn veilig beneden gekomen. Hier deden we een wandeling door de bossen over een Boardwalk. Onderweg kwam je allemaal dingen over de mijnbouw tegen. Vroeger werden er hier kolen gedolven en zo is ook het treintje vroeger gebruikt. Na de mijnbouw is het treintje voor toeristische attractie gebruikt. Na de wandeling gingen we met een kabelbaan weer naar boven.

Hierna een broodje gegeten en naar de Echo point gereden. Een mooi uitzicht punt over het dal en de bergen. De blauwe gloed was goed te zien. Je waaide alleen bijna weg van het platvorm.

De jongelui gingen hierna slapen terwijl Ger en ik genoten van een mooie autorit door de Blue Mountains. Rond 17.00 waren we terug en brachten de auto weg. Nog wat boodschappen gedaan en toen uit eten gegaan in China Town. Bij de chinees natuurlijk, wat ons goed smaakte na zo’n lange dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade