Sydney 1e dag

4 september 2012 - Sydney, Australië

Laatste etappe van onze vakantie samen gaat in. ’s Middags naar Sydney  gevlogen en Jo onze huisbelg zat ook in het toestel. Op het vliegveld nog wat internet gedaan. Sonny ging bijna niet mee want hij had een ticket op 8 september geboekt i.p.v. 4 september. Gelukkig kon hij nog omboeken met bijbetaling. De douane gaf ook wat problemen. Ik was mijn schaar de vorige dag kwijt, maar bij de controlepost bleek hij toch in mijn tas te zitten. Moest de schaar achterlaten. Ger had ook problemen met zijn tas. Hij had zijn toilettas in zijn rugzak gedaan. Maar na controle mocht hij toch de spullen mee nemen. We hadden wel een vlotte vlucht en kregen onderweg een broodje en een appeltje. Het was helder weer waar door we onderweg de zoutmeren, de Simpson woestijn en de Blue Mountains zagen. Hoe meer we richting Sydney vlogen hoe groener het land werd. Veel landbouw en bossen in zuid Australië. Lijkt wat meer op Europa qua klimaat.

Met Taxi naar ons hotel laten brengen. Het weer was goed, maar iets koeler dan Alice Springs. De nachten zijn hier echter weer warmer. (Overdag 23⁰ en ’S Nachts 10⁰) Onze hotel kamer is ruim. Sonny heeft 2 persoonsbed (met Kevin) in woonkamer en wij aparte slaapkamer. Er zijn 2 badkamers met elk een WC. Wat een luxe na de outback!! Ger ging meteen ’s avonds in bad.

Na alles uit gepakt te hebben, ben ik de was gaan doen en web bij gewerkt. Sonny en Ger gingen de buurt verkennen en wat boodschappen doen en eten halen. We zitten in China Town en Ger moest even zoeken waar alles lag. Chinees is niet zijn beste vak op school geweest. Beneden het hotel zitten ook allemaal winkeltjes en daar had ik een pava rotti gehaald, een grote bitterkoek met pudding erin lijkt het. Was erg lekker en nog warm van de bakplaat. Rond 20.00 uur gingen we eten, pizza en kebab.  Bijtijds gingen we slapen want de volgende dag moesten we alle 3 weer vroeg op.

1. Ank regterink:
    5 september 2012
    de verhalen zijn erg leuk en ik lees ze dan ook allemaal op m,n gemak nog veel plezier de laatste dagen .gr ank