Laatste dag in Sydney

7 september 2012 - Sydney, Australië

Ger was vroeg op gestaan om de autosleutels weer in te leveren. Vervolgens heeft hij nog een rondje met de monorail door de stad gemaakt. Rond 9.00 uur stond de rest op en Ger ging eieren voor ons bakken als ontbijt.

Het is de laatste dag in Sydney voor Ger en mij en we willen nog zo veel bekijken. Omdat we ook andere interesse hebben gaan we niet alles samen doen vandaag. De Jongens gaan plannen voor de komende week maken en kaartjes regelen.

Ger en ik gingen eerst naar de Sydney Tower om een mooi uitzicht over de stad te krijgen. Het was nog helder weer en er was regen voorspelt voor vandaag. Boven in de toren zag je vanaf de bergen de wolken al komen. De toren is 250 meter hoog, je kijkt dus echter over de skyline van Sydney uit. Je kon helemaal rondom lopen zodat je alle kanten van Sydney zag. Ger wilde ook een Skywalk doen. Je loopt dan gezekerd over het dak van de toren. De Groep voor hem kwam net terug toen Ger zou gaan. Op eens kwam er iemand van de organisatie aan dat het te hard waaide en niet door ging. Hij kon wel later op de dag. Het bleef stormen echter dus uiteindelijk is het na 3x afgezegd.

Na de Sydney Tower zijn we naar het Australisch Museum gelopen. Eerst bekeken we de afdeling met skeletten. Je zag menselijke skeletten met een activiteit (fietsen, paardrijden) en van allerlei beesten die in Australië voorkomen. Hierna gingen we naar de Indigenous afdeling, over de gebruiken van de oorspronkelijke bewoners van Australië.  Indigenous zijn Aboriginal en Torres Strait Islander People. Dit was op zich een kleine afdeling. Vervolgens gingen we naar mineralen kijken die in Australië op diverse plekken gevonden werd. Er was hier duidelijk uitleg ook hoe de steensoort ontstaat was. Door verhitting van de aarde, uitslijting van water of druk en kompressie.  Australië heeft een erg rijke bodemschat. De afdeling die we daarna gingen bekijken was How to survive. Hier waren allerlei gevaarlijke beesten van Australië te zien. Zowel op het land als in het water. Slangen, spinnen, krokodillen, ratten, haaien,  van alles was er te zien. De laatste afdeling ging over de prehistorie en uitgestorven dieren. De Dodo was te zien en de Oerwombat. Deze was gigantisch groot, zo groot als een flinke stier. Verder stonden er nog skeletten van prehistorische beesten en fossiel afdrukken. Ger ging hierna terug naar de Sydney Tower en ik ging nog even bij de vogelafdeling kijken. Na afloop nog even in het winkeltje rond gekeken en wat leuks voor Arie zijn verjaardag gekocht. In de winkel werkte een meisje uit Nederland. Ze was blij even Nederlands te kunnen praten. Ze was hier voor 2 jaar met haar man. Hij werkte als Arts in het Ziekenhuis.

Na deze lange ochtend ben ik eerst een bakkie thee gaan halen bij Starbuck en vervolgens nog wat gaan shoppen. Een leuk Shirt en leuke laarsjes als resultaat. Ger was ´s middags nog naar het Aquarium geweest. Hij had veel gelopen en was gesloopt aan het einde van de dag.

Als verassing werden we getrakteerd op uit eten door Sonny en Kevin. Zijn bij een Italiaanse restaurant geweest. De jongens namen een BBQ schotel en ik had garnalen, inktvis en vis gefrituurd. Het smaakte ons goed. Ons laatste nachtje in Australië gaat in. Sonny zullen we moeten gaan missen, voor hoelang dat weten we niet. Mogelijk dat hij bij het Restaurant gaat werken, maar eerst gaat hij nog genieten samen met Kevin van een paar mooie weken.

1. Joke:
    7 september 2012
    hallo luitjes aan alles komt een einde maar jullie kunnen er wel op terug kijken wat je allemaal gedaan en gezien hebt een hele goede vlucht en sonny geniet nog maar even want straks moet je weer aan het werk ik kijk op fb hoe met je gaat gr ko en joke
  2. I de Muijnck:
    7 september 2012
    Hoewel laat wil ik je nog een goede nacht en een hele mooie reis wensen.
    welkom thuis.
    Pa en Ma