Wayoutback van Ger
3 september 2012 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië
1-9-t/m 3-9- 2012
De Way Outback tour van Ger
We staan om 4:50 op nemen nog snel een ontbijtje want we worden om 5:45 opgehaald voor onze avontuur in de Outback. Na een aantal stops en hout voor het kampvuur verzameld hebben komen we aan waar we gaan overnachten ongeveer 30 min van Uluru (Rode berg ), eerst gaan we lunchen. Na de lunch gaan we naar Uluru voor een wandeling 10km rond de berg een heel mooie wandeling waarin onze gids verteld over de gebruiken van de Aboriginals. We moeten zeker 2 liter water pp mee nemen daar het erg heet is 35⁰C. Rond 18:00 gaan we op weg naar een plek waar we de zon onder zien gaan op de berg wat een hele beleving is . Honderden mensen maken er een feest van en proosten met champagne dat ze dit mee mogen maken. Het is echt heel mooi om dit fenomeen donker te zien worden. 19:00 terug bij ons kamp iedereen moet wat doen. Eten voor bereiden en andere maken vuur . Sonny en ik maken samen met Joe (België)en Daniel (Korea ) het vuur en met 1 lucifer krijgen we het vuur aan en al snel hebben we een behoorlijk vuur. Op de houtskool worden de pannen gezet om het eten te koken. 20:00 aan het eten iedereen is uit gehongerd en erg moe van het lopen. De douchen en wc zijn bij een resort wel in de open lucht maar zijn wel warm. We slapen in een Swag. Een grote slaapzak met een matras en kussen (alles erg dun). In de Swag gaat nog een gewone slaapzak waar je dan in ligt, voor de dames zijn er nog extra dekens te gebruiken. Mijn 1e nacht had ik het niet koud maar voelde me opgesloten in de slaapzak en we staan ook nog heel vroeg op. 4:30 om na het ontbijt alles te hebben in gepakt en naar de zonsopgang gaan kijken van Uluru. Mijn voeten doen nog zeer van de vorige wandeling (blaar linker voet). De zonsopgang wordt door heel veel mensen bekeken het is erg druk heb wel een goede plek voor mijn camera om alles te filmen. 6:58 gaat hij op en elk moment dat het lichter wordt is prachtig. Om dan de zon naast de berg te zien opkomen is prachtig om te zien. We gaan door voor een 7km wandeling rond Kata Tjuta. Het is een stuk ruiger dan rond Uluru we gaan over rotsen paden op en neer al snel loop ik een stuk achteraan vanwege mijn voeten maar ook om te filmen het is hier echt prachtig. Ik zie kangeroe’s bovenop een berg. Als ik bij de andere kom en het hun vertel zien ze het ook pas, er zijn ook veel vogels met mooie kleuren. Ik ben blij als we gaan lunchen na de wandeling kan ik mijn voet gaan verzorgen (blaar door prikken) het loopt nog wel moeilijk maar we gaan niet meer lopen zodat mijn voeten rust krijgen.
We gaan op weg naar Kings Creek station, waar we onderweg hout voor het kampvuur verzamelen. 18:00 bij ons kamp ditmaal echt in de bush, Koeien en Kamelen lopen vrij rond en rond ons kamp ligt het vol met stront dus eerst een beetje opruimen. Wij maken weer vuur maar nu moet ook de douche ketel een vuurtje hebben om het water te verwarmen voor de douche. Na 30 min kan er al gedoucht worden, 19:30 eten we rijst met kip en groenten erg smakelijk. 21:30 gaan we slapen om 5:30 te worden gewekt en gaan na ontbijten en inpakken. Op weg naar Kinks Canyon voor weer een wandeling 7.4km en weer gaan we op en neer. 7:30 beginnen we aan de wandeling en deze is echt de mooiste van allen met veel uitzichten, de jongelui gaan nog zwemmen in een echt heel koud water. Ik film wel staan zo staan ze er leuk op. We zijn om 11:45 terug bij de bus en gaan terug naar King Creek station voor een BBQ lunch wat erg gezellig is, daarna terug naar Alice Springs aankomst 18:00. In de avond gaan we met ze allen nog eten waar alle outback tours komen en het erg gezellig is en het eten simpel en het bier lekker.
